Przejdź do głównej zawartości

O tym jak ważna jest edukacja od namłodszych lat

 

W pierwszych miesiącach życia świat dziecka ogranicza się do łóżeczka, wózka i wszystkiego tego, co dostarczą w te miejsca rodzice. Niemowlęta poznają świat patrząc, słuchając i dotykając. Aby wszystkie te zmysły rozwijały się prawidłowo, dzieciom należy dostarczać różnych bodźców wciąż pobudzających ich pracę. Na rynku dostępna jest cała masa różnych zabawek edukacyjnych dla małych dzieci. Te pierwsze powinny wspomagać rozwój umiejętności mowy oraz skupienia się. Trzeba jednak dobrze zastanowić się przed zakupieniem zabawki, aby dziecko nie zrobiło sobie sobie nią krzywdy. Szczególnie ważne jest to, gdy kupujesz zabawkę dla dziecka poniżej trzeciego roku życia. Zabawka musi być wykonana z materiałów nietoksycznych i nieuczulających. Nie może mieć ostrych krawędzi i nie może zbyt mała, by dziecko jej nie połknęło lub nie zadławiło się nią. Edukacja poprzez zabawę w pierwszych miesiącach życia dziecka jest konieczna dla jego prawidłowego rozwoju. Zabawki maja różne wzory, faktury i funkcje. Pomagają zapoznać się z językiem, uczą rozpoznawać kolory i kształty.Jeśli przyłożymy się do tego odpowiednio, to nasze dziecko będzie sobie potem dużo lepiej radziło w nursery, kindergarten. Efekty takich działań są widoczne potem przez całe życie, tak więc takie dzieci lepiej radzą sobie również w szkołach międzynarodowych czy british schools.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

O tym jak wazny jest komputer w edukacji

Dla naszych dzieci służy on przede wszystkim do rozrywki i nauki, my dorośli mamy możliwości znacznie szersze pod tym względem. Chodzi mianowicie o możliwość dostępu do Internetu i jego zasobów za pomocą komputera. Bez wątpienia w tej technologii tkwi przyszłość większości z nas, bowiem możemy podejmować pracę poprzez Internet, w znacznym stopniu wykorzystywać go też do komunikowania się z bliskimi. Umożliwia nam on również nie tylko pracę, ale i zabawę poprzez gry online, które są dostępne za jego pośrednictwem.  Dotyczy to także gry dla dzieci.Możemy grać w nie sami lub wspólnie ze znajomymi, a nawet z zupełnie obcymi nam ludźmi, których będziemy mieli możliwość poznać za pośrednictwem Internetu. Dostępne są różnego rodzaju komunikatory internetowe, gdzie możemy prowadzić rozmowy w sposób tradycyjny, jeśli posiadamy kamerę, lub słownie, pisząc wyrazy. Jest jeden mały i bardzo prosty warunek trzeba być podłączonym do Internetu, ale na dzień dzisiejszy nie stanowi to żadn

Początek mojej pedagogicznej drogi

  Gdy skończyłam studia na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza przez bardzo długi okres czasu nie mogłam znaleźć pracy. Dorabiałam sobie tu i tam jednak nigdzie nie chcieli mi dać stałej pensji. Pewnego dnia znalazłam ciekawą ofertę w internecie. Angielskie przedszkole poszukiwało osoby, która będzie opiekunką i przy tym miała wymyślać zabawy integracyjne typu: piosenki dla dzieci, wspólne malowanie obrazków itd.   Uwielbiam dzieci o czym świadczył mój kierunek studiów więc poszłam na rozmowę kwalifikacyjną. W końcu udało mi się znaleźć pracę i to na dodatek w moim wyuczonym zawodzie co w dzisiejszych czasach nie jest proste. Teraz pracuje na co dzień w tutejszyn kindergarten , nursery , a z biegiem czasu mam zamiar rozpocząć nauczanie również w prawdziwej international school of warsaw . Jestem ogromnie szczęśliwa z tego powodu :)